Hubungan Brand Image Pacific dengan Loyalitas Komunitas Norc Bandung Raya

  • Ziyan Naufal Fadillah ziyan naufal fadullah
  • M.E. Fuady
Keywords: Pacific, Pacific Bike, Loyalitas

Abstract

Abstract. Brand image is a factor that can influence consumer purchasing decisions. A good brand image can have a positive impact on the company which ultimately provides benefits from sales for the company and makes consumers loyal to the company's products because consumers are loyal to the brand image built by the company.In this study, the aim of this study is to analyze the relationship between Strength of brand association Pacific with loyalty of members of the Norc Bandung Rayaa community, the relationship of favorability of brand associations pacific with loyalty members of the Norc Bandung Raya community. Uniqueness relationship of Pacific brand associations with loyalty members of the Norc Bandung Raya community. This method uses a correlational method. The method to determine the relationship between two variables, namely variables X and Y, the respondents selected by the researcher were members of the Norc bandung Raya community, there were 80 respondents who were taken by the researcher and used total sampling which took the whole of the community members. and the results of this study indicate a relationship between brand image pacific with loyalty members of the Norc Bandung Raya community from the results of the correlation of 0.654. which is interpreted as having a very strong relationship. This relationship means that Pacific's brand image has a major influence on the loyalty of members of the Norc Bandung Raya community

Abstrak. Brand image merupakan factor yang dapat mempengaruhi keputusan pembelian konsumen. Brand image yang baik dapat memberikan dampak yang positif bagi perusahaan yang akhir nya memberikan keuntungan dari penjualan untuk perusahaan dan menjadikan konsumen untuk menjadi loyal terhadap produk perusahaan karena konsumen sudah loyal dengan brand image yang dibangun oleh perusahaan tersebut. Dengan Skripsi ini berjudul “Hubungan Brand image Pacific  dengan Loyalitas anggota komunitas Norc Bandung Raya” Dalam penelitian ini bertujuan untuk menganalisis hubungan Strenght of brand assocciations pacific dengan loyalitas anggota komunitass Norc Bandung Rayaa, hubungan Favorability of brand asshociations pacific  dengan loyalitas anggota komunitas Norc Bandung Raya ,hubungan Uniqueness of brand associations Pacific dengan loyalitas anggota komunitas Norc Bandung Raya. Metode ini menggunakan  metode korelasional. Metode untuk mengetahui hubungan antara dua Variabel yaitu Variabel X dan Y, responden yang dipilih peneliti adalah anggota komunitas Norc bandung Raya, ada 80 responden yang diambil peniliti dan mengunakan total sampling yang dimana mengambil keseluruhan dari anggota komunitas. dan hasil dari penelitian ini menunjukan adanya hubungan antara brand image pacific dengan loyalitas anggota komunitas Norc Bandung Raya dari hasil krelasional sebesar 0.654. yang diartikan memiliki hubungan yang sangat kuat. hubbungan ini mengartikan bahwa brand image yang dimiliki Pacific berpengaruh besar terhadap loyalitas dari anggota komunitas Norc Bandung Raya.

Published
2022-01-23