Pengaruh Celebrity Endorsment Deliza di Instagram terhadap Keputusan Pembelaan Produk ERIN Ugaru

  • Raka Akbari Universitas Islam Bandung
  • Oji kurnadi
Keywords: Expertise, Instagram, Similarity

Abstract

Abstract. purpose of this study was to determine the relationship and influence between celebrity endorser and consumer purchasing decisions on Erin Ugaru products. This study uses a quantitative method with a descriptive approach. The unit of analysis used is the product moment correlation. The population in this study amounted to 67,300 followers or active followers from Erini Ugaru's Instagram account with a total sample of 100 respondents. There is a moderate and significant relationship between the Trustworthiness aspect of Celebrity Endorsement Deliza and the Purchase Decision of Erin Ugaru's products. There is a low and significant relationship between Deliza's Expertise Celebrity Endorsement aspect and Erin Ugaru's product purchase decision. There is a low and significant relationship between the Attractiveness Celebrity Endorsement Deliza aspect with Erin Ugaru's product purchasing decisions. There is a low and significant relationship between Deliza's Respect Celebrity Endorsement aspect and Erin Ugaru's product purchase decision. There is a low and significant relationship between aspects of Similarity Celebrity Endorsement Deliza and Erin Ugaru's product purchasing decisions.

 Abstrak. Bisnisi dii bidangi pakaiani i menjadii berkembangi pesat khususnya di kota Bandung,i sehinggai membuati parai pengusahai distroi menyadarii bahwai terdapati banyaknyai pesaingi yangi tidaki dapati merekai pandangi sebelahi matai untuki dapati ungguli dii pasaran. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan dan pengaruh antara celebrity endorser denga keputusan pembelian konsumen terhadap produk Erin Ugaru. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan pendekatan deskriftif. Unit analisis yang digunakan adalah korelasi product moment. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 67.300 followersi ataui pengikuti aktifi darii akuni instagrami Erini Ugaru dengan jumlah sampel yang digunakan sebanyak 100 responden.  Terdapat hubungan yang sedang dan signifikan antara aspek Trustworthiness Celebrity Endorsement Deliza dengan Keputusan Pembelian produk Erin Ugaru. Terdapat hubungan yang rendah dan signifikan antara aspek Expertise Celebrity Endorsement Deliza dengan Keputusan Pembelian produk Erin Ugaru. Terdapat hubungan yang rendah dan signifikan antara aspek Attractiveness Celebrity Endorsement Deliza dengan Keputusan Pembelian produk Erin Ugaru. Terdapat hubungan yang rendah dan signifikan antara aspek Respect Celebrity Endorsement Deliza dengan Keputusan Pembelian produk Erin Ugaru. Terdapat hubungan yang rendah dan signifikan antara aspek Similarity Celebrity Endorsement Deliza dengan Keputusan Pembelian produk Erin Ugaru.

Published
2022-01-20