Pengaruh Service Quality, Customer Experience, dan Taste Terhadap Repurchase Intention Pada Pelanggan Ini Kopi Café di Bandung

  • Fikry Mochammad Dzaky Manajemen, Fakultas Ekonomi & Bisnis
  • Dedy Ansari Harahap
Keywords: Service Quality, Customer Experience, Taste, Repurchase Intention

Abstract

Abstract. High repurchase interest is the desire of business people to maintain and increase sales. This is what Ini Kopi Café wants, which has experienced a decline and increase in sales in recent months, because there are indications of problems in the implementation of Service Quality, Customer Experience and Taste so that it affects the number of consumers who routinely purchase products.The purpose of this study is to find out how the description of the Service Quality, Customer Experience, and Taste variabels on the Repurchase Intention of the customers of Ini Kopi Café Bandung. This research is a type of descriptive and verification research with quantitative methods. The sampling technique used is nonprobability sampling with purposive sampling method. The population in this study are consumers who have visited and made purchases of Ini Kopi Café products and obtained a sample of 390 people. The data analysis used in this research is descriptive analysis and verification using multiple linear regression analysis, F test, t test, and coefficient of determination.The results of this study indicate that Service Quality partially has a significant effect on Repurchase Intention, then Customer Experience partially has a significant effect on Repurchase Intention and Taste has a significant effect on Repurchase Intention. Next, simultaneously Service Quality, Customer Experience, and Taste have a significant effect on Repurchase Intention.Keywords: Advertising, Brand Awareness, Le Minerale.

Abstrak. Minat beli ulang yang tinggi menjadi keinginan pelaku bisnis dalam mempertahankan dan meningkatkan penjualan. Hal ini yang diinginkan oleh Ini Kopi Café yang pernah mengalami penurunan dan peningkatan penjualan dalam beberapa bulan ini, karena terdapat indikasi masalah dalam penerapan Service Quality, Customer Experience dan Taste sehingga mempengaruhi jumlah konsumen yang rutin melakukan pembelian produk.Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui bagaimana gambaran dari variabel Service Quality, Customer Experience, dan Taste terhadap Repurchase Intention pada pelanggan Ini Kopi Café Bandung. Penelitian ini merupakan jenis penelitian deskriptif serta verifikatif dengan metode kuantitatif. Teknik sampling yang digunakan adalah Nonprobability sampling dengan metode purposive sampling. Populasi pada penelitian ini adalah konsumen yang sudah mengunjungi dan melakukan pembelian produk Ini Kopi Café dan didapatkan sampel sebanyak 390 orang. Analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis deksriptif dan verifikatif menggunakan analisis regresi linier berganda, uji F, uji t, dan koefisien determinasi.Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Service Quality secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Repurchase Intention, lalu Customer Experience secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Repurchase Intention dan Taste berpengaruh signifikan terhadap Repurchase Intention.  Berikutnya secara simultan Service Quality, Customer Experience, dan Taste berpengaruh signifikan terhadap Repurchase Intention.

Published
2022-08-04