Pola Komunikasi Organisasi Departemen Modern Channel PT.CCEP Indonesia pada Masa Pandemi Covid-19 dalam Melakukan Pemasaran Produk

  • Alifia Tashanty Universitas Islam Bandung
  • Dadan Mulyana Prodi Public Relations, Fakultas Ilmu Komunikasi
Keywords: Pola Komunikasi Organisasi, Pandemi Covid 19, Pemasaran Produk

Abstract

Abstract. It has been more than two years that Indonesia has faced Covid-19, so that the entire order of life has adapted to new conditions, one of which is all the activities of the company PT. Coca Cola Europacific Partners underwent several changes. such as online-based work, social restrictions and doing work at home, or commonly known as WFH (Work from Home). One of the departments at the company PT. Coca Cola Europacific Partners Lampung Operation whose main activity is to market products, namely the Modern Channel Department, throughout 2021 this department has always been the highest marketing department in the entire Sumatra area even though it is facing the Covid-19 pandemic. Therefore, the purpose of this research is to find out the communication process, communication patterns, and organizational communication barriers, and why the Modern Channel Department of PT. Coca Cola EuroPacific Partners Lampung Operation can be the highest marketing all over Sumatra during this Covid-19 Pandemic.

Abstrak. Sudah lebih dari dua tahun Indonesia menghadapi Covid-19, sehingga seluruh tatanan kehidupan beradaptasi dengan keaadaan baru, salah satunya segala kegiatan perusahaan PT. Coca Cola Europacific Partners mengalami beberapa perubahan. seperti pekerjaan yang berbasis daring, adanya pembatasan sosial dan melakukan pekerjaan di rumah masing-masing, atau biasa disebut dengan WFH (Work from Home). Salah satu Departemen pada perusahaan  PT. Coca Cola Europacific Partners Lampung Operation yang kegiatan utama nya memasarkan produk yaitu Departemen Modern Channel, sepanjang tahun 2021 Departemen ini selalu menjadi pemasaran tertinggi  diseluruh area Sumatera walaupun sedang menghadapi pandemi Covid-19. Oleh karena itu tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengatahui proses komunikasi, pola komunikasi, dan hambatan – hambatan komunikasi organisasi,  serta mengapa Departemen Modern Channel PT. Coca Cola EuroPacific Partners Lampung Operation dapat menjadi pemasaran tertinggi diseluruh Sumatera pada masa Pandemi Covid-19.

Published
2022-07-28