Strategi Pengelolaan Konten Promosi Media Sosial @Beautysoul.Bdg

  • Alya Siti Nursalsabila Hidayat COMMUNICATION MANAGEMENT
  • Mochammad Rochim COMMUNICATION MANAGEMENT
Keywords: Konten, Promosi, Media Sosial

Abstract

Abstract. Currently, social media is used by entrepreneurs to do business, the goal is to ex-pand sales so that many consumers know that they can buy their products by utilizing social media as a marketing platform. One of the product promotion activities to attract the attention of consumers is on Instagram @Beautysoul.bdg. beautysoul.bdg creates promotional content to attract consumers and how the strategy is carried out by beautysoul.bdg. The focus of this research is the strategy of managing social media promotional content @Beautysoul.bdg. The purpose of this study is to find out how Beautysoul.bdg's activities are in creating Instagram social media content and find out why Beautysoul.bdg chooses Instagram social media. This study uses a qualitative method with a case study approach. The results of this research are the stages applied by beautysoul.bdg in creating a promotional content strategy in order to attract the attention of consumers. Beautysoul.bdg chooses in-stagram as a promotional content management strategy, namely utilizing the fea-tures on Instagram and also building a company for the interest in detox tea products as well as a place for interaction between Beautysoul.bdg and consumers and then sharing educational and informative content is easy too make it easier to access and reach out and disseminate information and content created by Beau-tysoul.bdg to build awwarnes or trust from Beautysoul.bdg with consumers.

Abstrak. Saat ini Media Sosial di manfaatkan oleh para wirausahawan untuk berbisnis, tujuannya untuk memperluas penjualan agar diketahui banyak konsumen agar dapat membeli produk mereka dengan memanfaatkan Media Sosial sebagai wadah pemasarannya.  Kegiatan promosi produk  untuk menarik perhatian Konsumen salah satunya pada Instagram @Beautysoul.bdg. beautysoul.bdg membuat konten promosi untuk menarik konsumen dan bagaimana startegi yang dilakukan oleh beautysoul.bdg. Fokus penelitian ini yaitu Strategi pengelolaan konten promosi Media Sosial @Beautysoul.bdg. Tujuan Penelitian ini yaitu untuk mengetahui Bagaimana Aktivitas Beautysoul.bdg dalam Membuat konten Media Sosial Instagram dan mengetahui Mengapa Beautysoul.bdg memilih Media Sosial Instagram. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Hasil penelitian ini  ada  tahapan yang diterapkan oleh beautysoul.bdg dalam membuat Strategi konten promosi agar dapat menarik perhatian konsumen. Beautysoul.bdg memilih instagram sebagai Strategi pengelolaan konten promosi yaitu memanfaatkan fitur yang ada di instagram dan juga membangun suatu perusahaan terhadap minat produk produk detox tea juga tempat interkasi antara Pihak Beautysoul.bdg dengan konsumen lalu Membagikan konten edukasi dan informatif mudah ju-ga memudahkan untuk di akses dan menjangkau dan menyebarkan informasi  dan konten yang dibuat oleh pihak Beautysoul.bdg untuk membangun awwarnes atau kepercayaan dari pihak Beautysoul.bdg dengan Konsumen.

Published
2023-01-28